Cand te gandesti la Miez de Lapte, la ce te mai gandesti ?

delaco_fan_branza_proof1

Desi  nu sunt un mare fan branza, sunt momente in viata mea cand imi place sa o savurez mai ales daca este de calitate si ii sunt alaturate  niste  rosii  zemoase.  La ce sa te gandesti  cand e vorba de un miez de lapte ? La frumoasele zile de vara petrecute cu bunicii care  ma trimiteau cu o vacuta cu un nume sugestiv, Miezuta. Ma trezeam dis-de-dimineata, imi luam traistuta cu merindele puse de bunicuta mea draga si plecam spre pasune, unde ma intalneam cu alti pustani care si ei se deplasau  spre islazul satului. Cel mai mult imi placea sa merg descult pe iarba plina de roua. Era o senzatie nemaiintalnita si acest lucru se intampla zi de zi, in tot timpul vacantei de vara.

Imi mai aduc aminte de ceva cu multa placere. Ca eram fan bunicul meu care facea o branza nemaipomenita. De fiecare data cand ma intorceam de la pasune, el ma intampina,  ma trimitea sa ma spal  pentru ca urma ceva extraordinar pentru mine, era ca un ritual, si anume, mulgerea vacutei si apoi facerea branzei. Ma uitam admirativ la dansul cum putea sa faca dintr-o simpla activitate de rutina, o arta in adevaratul sens al cuvantului. Apoi din laptele muls se lasa o parte peste noapte pentru a se prinde  si a se crea branza. O alta placere a mea, de data aceasta culinara, este laptele fiert la ceaun, nu cu mamaliguta ci  cu miez de paine, o delicatesa pregatita de bunica mea, care imi dezlantuia satisfacator papilele gustative.

images

Din pacate, anii au trecut si bunicii nu mai sunt,  dar am ramas cu amintirile de atunci. Intrand intr-un supermarket m-am dus cu gandul sa cumpar niste branza dar nu stiam pe care sa o aleg si care sa ma satisfaca gustativ si calitativ ca cea pregatita de bunicul meu. Am incercat mai multe tipuri,  dar niciuna nu era ca aceea din copilaria mea, pana cand am dat peste ceva care era exact ca cea din amintirile mele de cand eram copil. M-am interesat si am observat ca era o branza creata de firma Delaco care este una dintre  cele mai mari companii de pe piata branzeturilor din Romania, iar ceea ce gustasem se numea Miez de Lapte si era considerata cea mai tare inventie pentru ca avea mister, poezie, stiinta si, ca orice lucru bun se termina repede. Mister pentru ca e greu sa spui ce este, poezie pentru ca incepe de la forma inedita si merge mai departe pana la nume si nu in ultimul rand are stiinta pentru ca se gasesc cele mai mari cantitati de calciu si fosfor gasite intr-o branza proaspata.

Am cumparat-o si am ramas fan Delaco deci si fan Miez de Lapte.

Acest articol este scris pentru SuperBlog 2013.

2 gânduri despre „Cand te gandesti la Miez de Lapte, la ce te mai gandesti ?

  1. amintrile din copilarie sunt speciale si au puterea de a ne aduce un zambet pe fata si caldura in suflet atunci cand poate avem mai mare nevoie… ne bucuram ca Miezul te duce cu gandul la acele clipe frumoase. Maria, fan branza

Lasă un răspuns

