Traieste visul american!

logo-CND-Turism-bun

De curand am castigat  prin programul work and travel  o vacanta speciala in Statele Unite ale Americii prin Vacante Speciale CND Turism. Eram foarte bucuros pentru ca de mult imi doresc sa lucrez in SUA pe Taramul Fagaduintei. Si mai mult, sa ajung  macar intr-o vacanta, sa vizitez locurile pe care le-am vazut in filme. As vrea sa  incerc ambele experiente, munca si calatoriile, intr-o singura vizita, fiindca are multe avantaje pentru ca imbina placutul cu utilul.

Odata ce am aflat de aceasta veste imbucuratoare am vrut sa stiu ce este Work and Travel USA. Am aflat ca este un program de schimb cultural international al Departamentului de Stat al SUA, care permite studentilor la zi din diverse tari ale lumii sa mearga in vacanta de vara in SUA pentru a lucra si a calatori. Scopurile programului este de a oferi  posibilitatea locuitorilor americani sa inteleaga alte culturi si  familiarizarea studentilor straini cu viata si cultura Americii moderne.

images

M-am hotarat sa accept aceasta  oferta de vacanta si in primul rand am vrut sa vad care job mi s-ar potrivi  din cele disponibile si acceptate  de Work and Travel Vacante Speciale. Dupa cum am vazut majoritatea locurilor de munca se afla in domeniul hotelier si cel al restaurantelor desi mi-as fi dorit sa lucrez intr-o ferma de vaci cu ccowboy adevarati. Imi doresc acest lucru pentru ca am fost influentat foarte mult de filmele americane western care mi-au placut si imi plac si acum enorm de mult. dar din pacate nu este posibil acest lucru asa ca ma multumesc cu ce este  dar poate gasesc un job intr-un pub traditional american unde sa servesc in traditionala imbracamintete: pantaloni de blugi, camasa in carouri, cizme din piele, salul legat la gat,nelipsita palarie cu boruri si chiar pistolul aflat in teaca.

In ce priveste oferta turistica as dori sa calatoresc foarte mult si ,credeti-ma,este mult de vizitat in acest imens teritoriu american SUA este o tara mare de explorat, un colaj de extreme, si are cu siguranta cate ceva apreciat de catre fiecare calator.  Este o casa pentru oameni de diverse origini nationale, marea varietate  ducand la numeroase obiceiuri culturale si tradiționaleCultura americană cuprinde tradiții, idealuri, obiceiuri, credințe, valori, arta, folclor și inovații, dezvoltate atât pe plan intern, cat și importate prin colonizare și imigrație.

Nu as putea face un clasament al destinatiilor americane de vizitat de aceea aleg aleatoriu ceea ce mi-as dori sa vizitez si sa imi creionez o vacanta cat mai placuta.

index

As incepe calatoria cu megapolisul  New York, un oras al contradictiilor dar si al nenumaratelor cartiere binecunoscute din filmele americane: Brooklyn, Manhattan-un cartier al  finantelor,  Bronx-un cartier sarac plin de negri dar si de violenta si nu in ultimul rand, Wall Street,un cartier al afacerilor unde se da ora in ceea ce priveste economia americana si nu numai. Nu trebuie uitat nici Statuia Libertatii care este simbolul Americii care a fost donata de catre francezi, si simbolizeaza libertatea intruchipata intr-o femeie, ce intampina imigrantii ce vin de peste hotare. O alta destinatie din acest oras este Memorialul 11 septembrie, locul unde sunt amintiti toti civilii ce au murit in urma atacurilor teroriste unde locul e impresionant. China Town cred ca este locul cel mai bizar din acest oras in sensul ca nu te simti deloc in America si parca ai fi pe pamant asiatic.

images

Un alt loc feeric pe care l-as vizita este Los Angelesul, in traducere, Orasul Ingerilor.Este unul dintre cele mai importante centre culturale, stiintifice, educationale, tehnologice si comerciale ale lumii. Cel mai mult as vrea sa vad studiourile cinematografice Holywood unde s-au creat majoritatea filmelor pe care le-am indragit de-a lungul existentei mele si nu in ultimul rand studiourile Walt Disney cu nenumarate personaje de desene animate create aici: Tom si Jerry, Donald ratoiul, Popeye marinarul Chip si Dale ,si altii.

Las Vegas este o alta destinatie pe care nu ar trebui sa-l ocolim, un oras al faimoaselor cazinouri in care numai cei cu bani pot rezista aici. Pentru ca mi-a placut foarte mult filmele western nu trebuie evitat Texasul  cu fermele de vaci si renumitii cowboy. Nu o sa uit de filmul american Dallas care era cel mai vazut film de la noi in urma cu 25 de ani si de aceea este de vizitat ferma  Southfork  unde au evoluat familia Ewing.

Faptul ca imi place soarele si marea locul ideal ar fi plajele din Miami iar ceva exotic  nu am sa evit Hawaii cu renumitul Honolulu. Calatoria suprema ar fi la Washington,  capitala Americii  cu renumita Casa Alba,resedinta presedintilor americani de-a lungul istoriei. Acest oras a fost creat in cinstea primului presedinte american, George Washington.

Alte destinatii as vrea sa le cunosc ar fi: Cascada Niagara, Marele Canion, Parcul National Yosemite, Marile Lacuri, Parcul National Denali si Parcul National Yellowstone.

index

Dar cel mai mult as vrea sa petrec Ziua Independentei, care se sarbatoreste pe 4 iulie. Este momentul in care se sarbatoreste adoptarea Declaratiei de Independenta – la 4 iulie 1776, cand Statele Unite s-au separat de Regatul Unit al Marii Britanii si s-a declarat independenta.De ce as vrea lucrul acesta?

  Pentru ca odata ce ajungi acolo o sa intelegi ca americanii sunt foarte patrioti si nationalisti  si o sa arate lucrul asta ori de cate ori vor avea ocazia,mai ales in aceasta zi.  Orice casa, restaurant, cladire de orice fel are agatat undeva steagul american care este de cunoscut in intreaga lume.

As vrea sa vad artificii, totul colorat in albastru, alb si rosu, parade, gratare, carnavaluri, targuri, picnicuri, concerte, jocuri de baseball , reuniuni de familie, discursuri politice si ceremonii, plus variate alte evenimente publice sau locale, toate sarbatorind istoria, guvernul si traditiile Statelor Unite ale Americii.As vrea sa particip si eu cu americanii de rand aceasta sarbatoare si sa simt si eu spiritul american de neegalat  si sa vad  multimea de oameni fericiti si patrioti cu  palarii, tricouri, chipuri si stegulete.

 in raport cu strainii americanii sunt tare prietenosi si se vor raporta la tine ca la unul de al lor.As vrea  sa ma distrez cat pot de 4 iulie. Sa mananc toate bunatatile, sa ma intalnesc cu ei si sa-i analizez de ziua nationala. Ma simt ca acasa, caci ei stiu ce e multiculturalitatea pentru ca o sa vezi africani, asiatici, sud americani, europeni, toti avand ca nationalitate primara pe cea americana.Cam asa as vrea sa ma distrez de Ziua Americii.

Stilul de viata american este cel care imi place pentru ca este pragmatic si eficient. Experimentul care l-as aborda ar fi cel in care as imbina munca cu distractia si calatoriile pentru a invata mult mai multe de la poporul american.

Cum ati vrea sa fie pentru voi visul american?


Astfel mi-as petrece o calatorie speciala in America si as experimenta acest lucru totdeauna  prin imbinarea muncii cu calatoriile.Cum ati vrea sa  fie visul american pentru voi?

Articol scris pentru SuperBlog 2013.

2 gânduri despre „Traieste visul american!

Lasă un răspuns

