Un mare roman: poetul, jurnalistul si nationalistul Mihai Eminescu (1850 – 1889)

images

Avand in vedere ca nu mai stim sa apreciem adevaratele valori va reamintesc despre Mihai Eminescu care este aniversat pe data de 15 ianuarie. Intotdeauna mi-au placut poeziile sale dar sa nu uitam ca a fost apreciat si ca jurnalist unde a fost un aspru critic al acelor vremuri dar si un mare patriot fiind un partizan al romanismului pur.

Nu stiu ce sa aleg din poeziile sale, toate sunt minunate, care te duc cu gandul la dragoste, adoratie si gratie. Dar sper sa va placa aceste poezii mai scurte si care sunt mai putin cunoscute dar tot atat de placute la prima citire.

De ce in al meu suflet

De ce în al meu suflet
De ani eu moartea port,
De ce mi-e vorba sacă,
De ce mi-e ochiul mort?

De ce pustiu mi-e capul,
Viata într-un fel?
Şi tu… tu esti aceea
Ce mă întrebi astfel?

Se bate miezul noptii…

Se bate miezul nopţii în clopotul de-aramă,
Şi somnul, vameş vieţii, nu vrea să-mi ieie vamă.
Pe căi bătute-adesea vrea mintea să mă poarte,
S-asamăn între-olaltă viaţă şi cu moarte;
Ci cumpăna gândirii-mi şi azi nu se mai schimbă,
Căci între amândouă stă neclintita limbă.

Si daca de cu ziua…

Şi dacă de cu ziuă se-ntâmplă să te văz
Desigur că la noapte un tei o să visez,
Iar dacă de cu ziuă eu întâlnesc un tei
În somnu-mi toată noaptea te uiti în ochii mei.

Un luceafar

Un luceafăr, un luceafăr înzestrat cu mii de raze
În viaţa-mi de-ntuneric a făcut ca să se vază.
Eu privind acea lumină ca din visuri mă deştept
Şi cu braţele-amândouă cătră dânsa mă îndrept.

Ca o zână din poveste ea e naltă şi uşoară,
E subţire şi gingaşă şi din ochi revarsă pară,
Iar la faţă e bălâie, părul galben cade creţ,
Trandafiri pe faţă are şi cu zâmbetul isteţ.

Lasă un răspuns

