Cafeaua cea de toate zilele

monline_1

Cafeaua este nelipsita din viata cotidiana a fiecaruia. Se spune ca cele mai bune şi savuroase dimineti  sunt cele petrecute în faţa unei ceşti de cafea, caci cafeaua e facuta ca sa-i contempli pe oamenii din preajma ta.

Ce poate fi mai plăcut decât să stai cu o cafea fierbinte în mână, să simţi mirosul specific de parcă cineva ar măcina boabele de cafea sub nasul tău, şi să savurezi câte o amintire cu fiecare gură de cafea savurată ?

Mulţi dintre noi privim cafeaua ca pe un prieten de nădejde, pentru că pune somnul pe fugă şi ne ține treji, în alertă. Prima înghiţitură de cafea este pentru mulţi startul ideal pentru o zi reuşită.

In ce ma priveste pe mine nu pot spune că sunt dependent de cafea. Îmi place să beau o cafea de dimineață, dar nu tot timpul. Mie, cafeaua imi da o senzatie aparte, oriunde o servesc: acasa, la munca, la o  intalnire intr-o cafenea, pentru ca ma face sa comunic mult mai bine si imi creaza o ambianta placuta, mai ales daca o beau cu cineva drag.

Cea mai buna cafea pe care am servit-o vreodata, a fost aceia pe care am savurat-o la prima intalnire cu Cristina. Era acum sase ani, intr-o zi de toamna minunata. O cunoscusem on-line de cateva luni dar inca nu ne vazusem şi off-line, ne vorbeam numai la telefon si prin intermediul calculatorului. Cred ca a fost dragoste la prima vedere pentru ca am vazut in privirea ei o persoana cu personalitate puternica, dar in acelasi timp, o fata sensibila si sufletista. Prima data cand am auzit-o la telefon am ramas uimit de dulceata din vocea ei ceea ce m-a facut sa ma aproprii sufleteste de ea desi nu ne intalnisem in realitate.

Asa cum v-am mai spus, era intr-o frumoasa zi de 4 octombrie, zi pe care n-am s-o uit niciodata. M-am pregatit intens pentru acest eveniment important din viata mea, dar cu toate astea nu-mi puteam stapani emotiile, imi amintesc ca nici n-am dormit in noaptea aceea.

Dimineata, m-am dichisit si m-am dus la florarie, unde  am ales cei mai frumosi trandafiri rosii pe care i-am gasit. Ne-am dat intalnire intr-un parc. Odata ce momentul se apropia emotiile mele cresteau, la fel si pulsul.

Prima impresie pe care mi-a facut-o,  a fost aceea ca era mult mai frumoasa in realitate decat mi-o inchipuisem eu. Ne-am plimbat prin parc, am schimbat impresii despre una, alta, am facut cateva fotografii impreuna, apoi am invitat-o la o cafea. A fost prima cafea servita impreuna si cred ca a fost cea mai buna cafea pe care am baut-o vreodata. In tot acest timp o sorbeam din priviri  si  ascultam vrajit tot ce-mi spunea. A fost o zi minunata pentru mine si cred ca si pentru ea. Nici nu stiu cat de repede a trecut timpul si cat de mult ne-a ajutat acea cafea; ne-a dezlegat limbile si sufletele, a fost ca un moderator TV care ne punea intrebari si noi ii raspundeam pe rand savurand cate putin din cescuta maronie cu margini rosii.

Cafeaua m-a ajutat s-o cunosc mai bine si sa-mi doresc ca ea sa fie a mea pentru totdeauna. Dorinta mi s-a indeplinit, caci  de-atunci, in unele dimineti ne servim cafeaua impreuna aducandu-ne aminte cu nostalgie de acea zi minunata. De curand am inlocuit ibricul nostru vechi, din care cafeaua dadea mai tot timpul in foc murdarind aragazul, cu ceva nou, frumos, eficient si modern. Asa ca am cautat in magazinul MarketOnline.ro si am dat peste oferte de expresoare. Dintre toate, am ales expresorul Philips Profesional.

images

Fara indoiala, metoda optima de preparare a unei cafele este expresorul, care desi este mult mai scump, ne permite sa fim creativi si sa incercam si alte retete de cafea cum ar fi cappuccino sau caffe latte. Expresoarele folosesc pompe cu aburi sau cu presiune. Majoritatea expresoarelor comerciale sunt prevazute cu pompa de presiune, cafeaua obtinuta astfel fiind mult mai aromata. Expresoarele functioneaza fie cu cafea macinata in prelabil, fie cu pastile de cafea, fie cu boabe de cafea, in cazul aparatelor performante care rasnesc cafeaua chiar inainte de o prepara. Aparatele de cafea cu rasnita incorporata au avantajul de a oferi o cafea mult mai aromata, pentru ca boabele sunt proaspat rasnite de fiecare data si dozate in mod automat, astfel incat un espresso savuros  sa poata fi obtinut prin simpla apasare a unui buton. Pentru retetele de cafea ce contin lapte, expresoarele automate au un rezervor de lapte inclus.

Acest articol este scris pentru SuperBlog 2014. Proba 17.

Sponsor: MarketOnline.ro

2 gânduri despre „Cafeaua cea de toate zilele

Lasă un răspuns

