Emotia, ca stil de viata

KomunomoLogo_patrat-300x300

Fie că le conștientizăm sau nu, emoţiile fac parte din viața noastră zi de zi, din universul interior al fiecăruia dintre noi, oglindindu-ne atitudinea pe care o avem faţă de realitate. Fiecare decizie este luată sub influența lor, fiecare trăire este însoțită de anumite manifestari și orice gest pe care-l facem are o încărcătură emoțională. Unele emoţii însă sunt efemere, vin şi pleacă, în timp ce altele ne copleşesc de-a dreptul.

images

Emotiile pot fi ca un sistem de apărare, întrucât, psihologic, ele afectează atenția, capacitatea și viteza de reacție a individului dar și comportamentul general. Fiziologic, emoțiile controlează răspunsurile la anumite situații, incluzând expresia facială, tonul vocal dar și sistemul endocrin, pentru a pregăti organismul pentru anumite urmări.

Emotiile pot fi pozitive, cum ar fi bucuria sau iubirea, dar si negative cum sunt frica, dezgustul, furia sau tristetea.

Una din cele mai persistente emoţii este tristeţea. Tristeţea se asociază adesea cu evenimente cu impact major, cum ar fi moartea sau accidentele, fiind nevoie de mult mai mult timp pentru a înţelege şi accepta cele întâmplate şi pentru a găsi o cale de a le face faţă.

images

Tristetea m-a cuprins si pe mine de multe ori, indeosebi de cand cineva drag mie nu mai este langa mine, tatal meu. Pentru mine aceasta emotie este si benefica, este un mod de meditatie, reflexie si aducere aminte a momentelor frumoase petrecute cu persoana care nu mai exista fizic, dar care a ramas in sufletul si memoria mea.

Aceasta tristete am vazut-o si in ochii mamei mele,  pentru faptul ca barbatul cu care a trait peste 40 ani nu mai este langa ea. Dar, noi baietii, incercam sa o consolam si sa ii umplem viata cu multe bucurii pentru a nu mai simti lipsa celui drag ei. Deci, tristetea are stransa legatura si cu nostalgia.

Mai sunt si alte tristeti care le stiu numai eu si le interiorizez in sinea mea si peste care incerc sa trec cu multa tarie sufleteasca.

Totul e sa treci cu brio peste emotia tristetii si asta am facut de-a lungul timpului. Incerc sa ma ocup de cat mai multe activitati pentru a uita de tristeti, sa citesc cat mai mult, sa urmaresc emisiunile favorite de la televizor si totodata sa ies cu prietenii si cu colegii in oras. Incerc sa ma obisnuiesc cu tristetile, sa gasesc partea pozitiva a acestora pentru ca mi-am dat seama, odata cu trecerea timpului, ca ele fac parte din viata mea si fara acestea viata ar fi mai searbada si nu am sti sa apreciem ceea ce avem si pe cine avem.

Dar cel mai eficient mod de a scapa de emotia tristetii a fost sa ma inscriu pe reteaua de socializare KOMUNOMO, o comunitate virtuala atipica in care mi-am facut prieteni si in care se promoveaza intalnirile off-line. Ne dam intalnire la o cafea  sau la cina si ne exprimam emotiile pe care le avem zi de zi. Totul este minunat si pentru cateva ore am un altfel de emotie, cea de bucurie.

Ce frumos e sa ai emotii pozitive !

Articol scris pentru SuperBlog 2014. Proba 21.

Sponsor: KOMUNOMO.com

2 gânduri despre „Emotia, ca stil de viata

  1. intr-adevar pierderea unei fiinte dragi este moment de mare tristete. ma bucur ca voi, baietii aveti grija de mama voastra. si daca imi permiti un mic sfat, nu ascunde in iesirile din oras, carti sau emisiuni preferate tristetea, vorbeste cu oamenii despre ea, cu fratii, cu rudele, cu prietenii apropiati si astfel durerea va incepe sa se consume si sa lase loc pentru viitor.

Lasă un răspuns

