SMS-ul ucigas la volan

Brand signature PMS

 -Mai lasa naibii telefonul ala, macar cand conduci, am tipat eu la fiul meu care, la cei 20 de ani ai sai nu constientizeaza la ce pericole se expune cand da SMS-uri in timp ce sofeaza.
-Stai linistit tata, nu te mai agita atat, am patit eu ceva pana acum ? ce crezi ca mai e ca pe vremea matale, sa stau cu mainile pe volan, ca sa nu se dezmembreze masina ?… si a inceput sa rada, butonand in continuare. E greu sa-ti mai impui punctul de vedere in fata tinerilor din ziua de azi, nu te mai poti intelege cu ei, au o personalitate prea puternica, li se pare ca stiu totul, ca nu mai au ce invata de la tine, te fac sa te simti depasit si atunci nu-ti ramane decat sa taci si sa-i lasi asa.

Priveam prin geamul parbrizului cum se lasa seara, cu toate ca era   abia ora 17, Adrian conducea cu o mana iar cu cealalta se uita pe telefon la ce mai postasera prietenii lui pe facebook. Imi venea sa-i arunc telefonul pe geam, dar stiam ca asta nu  va rezolva problema, ba mai mult, o va inrautati. Am oftat si mi-am dorit sa se produca o minune, sa-l pot face sa inteleaga ca nu-i bine cum procedeaza, ca in trafic orice secunda de neatentie te poate costa scump.

sms-volanDe pe o strada laterala a iesit o caruta nesemnalizata, am auzit un scrasnet puternic si un schelalait groaznic, mi-a rupt sufletul atat mie cat si lui Adrian, mare iubitor de animale. A pus frana, a aruncat telefonul mobil  pe bancheta din spate si a coborat sa vada ce s-a intamplat, eu stiam deja, asa ca l-am lasat pe el sa vada ce-a facut, sa-si incaseze lectia.

Bara din fata se indoise, iar un biet caine cazuse victima neatentiei lui Adrian. L-am vazut atunci devastat de durere caci cainele era plin de sange si suferea groaznic din cauza lui. L-a luat in brate si a inceput sa planga, era devastat, nu-l mai vazusem asa niciodata. Am stiut atunci ca asta il va determina sa nu mai scrie texte pe mobil in timp ce conduce. La putin timp, cainele a murit in chinuri groaznice iar Adrian a stat acolo, langa el, cu lacrimile curgandu-i pana la pamant. S-a intors in masina si mi-a zis sa conduc eu ca el nu mai poate. A plans tot drumul, nu i-am spus nimic, dar de-atunci nu l-am mai vazut cu telefonul la volan.

Mi-a parut rau ca a trebuit sa cada victima cainele, putea insa sa fie mult mai rau. Daca ar fi vrut sa urmareasca campania Toyota “Don’t Text and Drive!”, sub sloganul: „Text me, I’m driving” ar fi vazut un experiment in care Dani Oțil și Roxana Ciuhulescu fac exact ce-a facut si el, demonstrand cat e de periculos sa conduci in timp ce dai SMS-uri si cat de usor poti face accidente dintr-o simpla joaca.

Priviti acest film si veti vedea imagini din campania in care Toyota demonstreaza inca o data ca are grija de oameni.

Articol scris pentru SuperBlog 2014, proba 22

Sponsor: Toyota

Un gând despre „SMS-ul ucigas la volan

Lasă un răspuns

