7 reguli despre mancare despre care nu am invatat cand eram copii

Ca si copii, ni s-au dat multe reguli despre cum sa mancam sanatos.

Parintii nostri au facut tot ce au putut, impartasind cele mai bune informatii pe care le aveau ei atunci, dar concluzia este ca nutritia este o stiinta tanara… si lucrurile s-au schimbat MULT de cand eram noi copii.Astfel pare in ordine un curs de reimprospatarea a cunostintelor despre mancatul corect, unul care te-ar putea surprinde daca nu ai pus niciodata la indoiala sfaturile parintilor tai.

Aici sunt 7 reguli pe care ai nevoie sa le stii despre cum sa mananci corect pentru binele corpului tau:

 1. Asculta-ti corpul.

Indreptarea atentiei catre corpul tau este cea mai buna cale de a descoperi modul tau ideal de a manca (este 100% unic pentru tine). Observa ce mancaruri iti dau energie si care te lipsesc de ea. Observa ce alimente iti salta buna dispozitie si care te lasa deprimat. Tine pentru o saptamana un jurnal alimentar pentru a constientiza ce se petrece in corpul tau – si fa asta din nou cand lucrurile se schimba inevitabil si nu te mai simti in cea mai buna forma.

2. Lasa mancare in farfurie.

Daca erai mofturos cand erai copil, probabil ai auzit des expresia: „nu pleci de la masa pana nu termini tot”. Aceasta abordare nu merge prea bine pentru majoritatea dintre noi, in special cand incercam sa tinem sub control greutatea. Fa-ti un obicei din a lasa cateva linguri in farfurie la fiecare masa. Asta ofera creierului o sansa sa se alinieze cu stomacul si sa observe daca te simti satisfacut cu mai putina mancare. Daca 10 minute mai tarziu tot esti flamand, mananca tot din farfurie!

3. Poftele sunt prietenele tale.

Majoritatea dintre noi cred ca poftele sunt niste bagarete nepoftite.Data viitoare cand poftesti ceva, gandeste-te de ce ai acea pofta. Esti obosit? Stresat? Insingurat? Plictisit? Sau poate ai mancat recent o tona de zahar si corpul tau pofteste sare pentru echilibrare(sau invers). A privi poftele ca informatie – si nimic mai mult – schimba totul.

4. Mediteaza in timp ce mananci.

Probabil ca nu este o buna idee sa apari la masa familiei incantad „Aum”, dar cu vietile noastre ocupate, este usor sa vezi mesele ca doar inca un lucru pe lista „de facut”. Trecem gonind prin ele, aruncand in gura mancarea atat de repede ca nu ii mai simtim gustul, nemaivorbind de a ne bucura de ea. Sau ne distragem atentia prin uitatul la TV sau cititul in timp ce mancam. Nu doar ca asta pregateste scena pentru drama digestiva de mai tarziu, ci face si probabil ca sa mancam mai mult decat ar trebui. Mancatul constient este o tehnica dovedita de control al greutatii. Incearc-o data viitoare cand mananci(devine mai usoara pe masura ce este practicata, promit asta!)

5. Caloriile nu conteaza, asa ca nu le contabiliza.

Multi dintre noi au crescut intr-o epoca obsedata cu numaratul caloriilor. Totul era despre mai putine „calorii inauntru” decat „calorii arse”.  Stim acum ca nu toate caloriile sunt egale. Cand vine vorba de contabilizarea caloriilor, calitatea este mai importanta decat cantitatea… nemaimentionand ca, asa cum a spus dr. Mark Hyman, doctor in medicina, hrana contine cu mult mai mult decat calorii. Tine-te de mancatul alimentelor integrale(orice FARA o eticheta de atentionare nutritionala) si poti manca oricat de mult doresti (aproape).

 6. Sari peste lapte.

Unii sunt convinsi ca lactatele sunt unica sursa de calciu alimentar. Pentru a fi cinstiti, lactatele sunt o buna sursa; dar nu este singura. Daca urasti laptele sau nu iti place cum te simti cand mananci lactate, incearca sa adaugi in dieta ta aceste alimente integrale nelactate si bogate in calciu: vegetalele cu frunze verde inchis (spanac, kale, collards – un fel de varza, brocoli, patrunjel) leguminoase(in special fasole alba si soia).

 7. Mancatul corect nu te va ajuta sa pierzi in greutate.

Mancatul alimentelor adecvate pentru corpul tau ajuta cu siguranta, dar controlul greutatii inseamna mai mult decat mancare. Toti cei care au ca tel principal pierderea in greutate incep sa piarda in greutate doar cand se concentreaza mai putin asupra mancarii si mai mult asupra trairii unei vieti mai fericite. Iti promit: daca te amuzi mai mult, dormi destul, iti faci timp pentru tine insuti si iti intretii relatiile sociale, vei pierde in greutate. Daca gresesc, trimite-ne un e-mail si ne vom da seama impreuna ce piedici exista.

Sursa:Viata in verde viu

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s