Top 7 alimente antiimbatranire disponibile oricui

Exista anumite “alimente puternice” pline de antioxidanti care dau forta, protejeaza si ne pregatesc pentru o viata mai lunga si mai sanatoasa, atat exterioara, cat si launtrica, cunoscute pentru efectul lor antiimbatranire.

Exista sapte alimente de top cu puternice proprietati antiimbatranire care sunt facute sa ne imbunatateasca sanatatea si aspectul, in acelasi timp incurajand longevitatea.

Ele ar trebui adaugate la arsenalul vostru de instrumente zilnice care promoveaza sanatatea cu scopul de a va mentine aspectul si tonusul fara ca sa conteze cati ani ati strans la centura.

Verdeturi si legume crucifere

Auzim intotdeauna expertii in sanatate naturista si pe nutritionisti facand reclama la verdeturile cu frunze cat mai verzi (verde inchis) – si pe buna dreptate. Aceste plante  impresionante, pline de substante nutritive contin acid folic, calciu si alte substante nutritive care sprijina sanatatea oaselor, protejeaza impotriva declinului cerebral si ajuta la prevenirea problemelor oculare datorate varstei inaintate. Si mai semnificativ, aceste verdeturi se mandresc cu puternice proprietati anticancerigene.

Dietele cu multe crucifere precum brocoli ajuta si la reducerea riscului de pierdere a memoriei. Cruciferele si verdeturile precum kale, sfecla mangold, calota cu frunze a sfeclei rosii si spanacul sunt niste adaugiri delicioase la diversele feluri de mancare, inclusiv cele gatite la wok, prajite in tigaie, salatele, tocanele si supele. Dar cel mai bun mod de a le consuma pentru a beneficia in totalitate de calitatile lor este in starea lor cruda, naturala. Nu uitati ca orice procesare, chiar si termica, reduce considerabil cantitatea si calitatea nutrientilor.

Castravetii

Atotprezenti in salatele noastre de cand ne stim, castravetii au efecte foarte puternice antiimbatranire, fiind recunoscuti pentru efectele benefice asupra sanatatii articulatiilor, pielii, ficatului si rinichilor. Sunt de asemenea plini de magneziu si potasiu  in forma ionica si vitamina C, care ii confera un puternic efect alcalinizant in cadrul corporal. In plus, castravetiisunt deosebit de bogati in fluide care hidrateaza pielea, articulatiile si tesuturile.

Caisele

Aceste mici fructe asemeni piersicilor ar putea parea fragile, dar contin un puternic pachet de nutrienti antiimbatranire. Exteriorul de un portocaliu stralucitor al caiselor provine de la carotenoizi, antioxidanti puternici care ajuta la prevenirea bolilor de inima, reduc colesterolul rau si protejeaza impotriva cancerului. Corpurile noastre convertesc carotenoidul betacaroten in vitamina A, care contribuie la sanatatea ochilor, a pielii, a parului, a gingiilor si a glandelor.

Ani de cercetari au dovedit ca aceste fructe poseda cele mai inalte nivele si cea mai larga varietate de carotenoizi fata de oricare alt aliment. Ele sunt de asemenea excelente pentru regenerarea fluidelor corporale, detoxifierea corpului si potolirea setei.

Fructele de padure

Savantii au descoperit ca fructele de padure au unele dintre cele mai inalte nivele de antioxidanti dintre oricare fructe(nivele masurate ca ORAC – trad. Capacitatea de Absorbtie Radicala a Oxigenului – o metoda de masurare a capacitatii antioxidante a alimentelor). Kale si spanacul sunt singurele vegetale cu valori ORAC la fel de inalte ca fructele proaspete de padure. Fructele de padure proaspete sunt de asemenea pline varf de fitochimice si pigmenti colorati numiti antocianine care au fost asociati cu un risc scazut al anumitor cancere, cu sanatatea tractului urinar, cu buna functionare a memoriei si o batranete sanatoasa.

Fructele de padure sunt o buna sursa de quercitina, un flavonoid care actioneaza atat ca un anticancerigen, cat si ca un antioxidant, protejand impotriva cancerului si bolilor de inima. Aceste proprietati antiinflamatorii ale fructelor de padure se crede ca intarzie pierderea functiilor cerebrale, care este adesea asociata cu imbatranirea. Cercetatorii raporteaza ca afinele ar putea chiar ajuta la incetinirea deteriorarii cognitive ce vine odata cu boala Alzheimer.

Uleiul de masline

Italienii sunt recunoscuti pentru perioada mare de viata si capacitatea de a imbatrani gratios, si nu ar trebui sa existe vreo surpriza in legatura cu asta, luand in consideratie faptul ca uleiul de masline este un element important in dieta mediteraneana. Uleiul de masline este plin de grasimile cele mai bune pentru sanatate disponibile sub forma de acizi grasi omega-3. Aceste grasimi necesare nu doar ajuta la o silueta zvelta si o buna sanatate a inimii prin reducerea inflamarii, ele micsoreaza si nivelul colesterolului si imbunatatesc digestia si circulatia sanguina la nivelul pielii. Toti acesti factori duc la un corp mai sanatos si o viata mai lunga.

Rosiile

Daca mancati rosii, veti ajuta astfel la protejarea pielii, potrivit cercetatorilor germani. Voluntari participanti la un studiu au ingerat o portie zilnica de pasta de rosii amestecata cu ulei virgin de masline sau doar ulei de masline timp de 10 saptamani. Dupa expunerea zilnica la ultraviolete, grupul consumator de rosii a avut cu 40% mai putine arsuri solare decat cei ce au consumat doar ulei de masline. Ingredientul magic din rosii este licopenul, care protejeaza pielea de oxidarea care rezulta de la arsurile solare si duce la riduri. Stropirea rosiilor cu putin ulei sanatos cum este cel de masline va ajuta la o mai buna absorbtie a licopenului.

Migdalele crude

Migdalele sunt pline de vitamina E, greu de obtinut, si doar o mana de migdale ofera jumatate din doza zilnica. Migdalele crude sunt  cea mai sanatoasa forma a acestui sambure, oferind un continut puternic nutritiv intr-o forma pura, neprocesata.

Cand cercetatorii de la cateva prestigioase scoli medicale au privit la impactul diferitelor vitamine si minerale asupra vitezei, coordonarii si echilibrului la oamenii de peste 65 de ani, unica substanta care a facut diferenta a fost vitamina E. Voluntarii cu cele mai slabe performante fizice aveau cele mai scazute nivele de vitamina E, in timp ce aceia care erau cei mai agili dintre participanti aveau cantitati adecvate de vitamina E in corp. Aceasta puternica vitamina ne pastreaza coordonarea miscarilor prin neutralizarea radicalilor liberi atat din muschi, cat si din sistemul nervos.

La acestea opt, care sunt destul de usor de gasit pentru oricine este interesat de o viata sanatoasa si de o imbatranire cat mai indepartata, putem sa mai adaugam doua superalimente care desi nu sunt atat de disponibile se pot procura fara prea mare dificultate:

Avocado

Plin pana la refuz cu omega-3 de cea mai inalta calitate, avocado este unul dintre cele mai alcalinizante alimente disponibile. De asemenea au un continut inalt de vitamina E, care este esentiala pentru o piele si un par stralucitor si tinerea la distanta a ridurilor. Faceti o salata de avocado crud sau stropiti un avocado proaspat cu lamaie si sare de mare pentru o gustare cat se poate de hranitoare.

Goji berries (fantana tineretii).

Sursa: Viata in verde viu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s